Min resa!

Nuuu har jag landat och sovit ut och duschat och känner mig redo att ta upp bloggandet.
De är nog bäst att jag tar de från början:
Åkte från arlanda 8.30(svensk tid) till frankfurt, väl i frankfurt fick jag panik typ eftersom de är en av världens mest komplicerade och ologiska flygplatser. Sen skulle jag till Philadelphia, satt brevid en amerikan som jag pratade rätt mycket med, kändes bra att börja vänja sig vid att prata lite engelska. Börja iaf titta på "last song" men den SÖG så jag kollade på "bounty hunter" och lite shrek. Sen landade planet och då va jag tvungen att gå igenom "immegration" eller va de heter. Visa upp mitt visum och papper och sånt. Sen skulle jag vidare till chicago, men jag va tydligen i fel byggnad eller nått så jag sprang runt utanför flygplatsen med min 25 kilosväska och grät :'( stackars mig. De va typ 40 grader ute där också! hemskt!
Sen får jag mitt boardingcard och hittar min gate, så jag har typ 40 min innan flyget går. Jag tänkte leka lite american så jag tar en doughnat eller hur de stavas. De va inte gott! tro mig, svenska munkar är 1000 gånger godare! Iaf, så jag slängde den. Sen hoppade jag på planet mot chicago. Satt brevid en affärsman, han var hur trevlig som helst, när vi flög in över chicago hahah
Jag: Oh look! That house is SO SMALL
Han: That's the second highest buildning in the world
Jag: Ooh... it's still small though
Sen var planet sent så jag frågade flygvärdinnan om dom kunde hålla mitt andra plan till mig, men hon sa att de var inställt. Jahapp tänkte jag då. När vi landade ringde jag Ef och dom visste att planet skulle va inställt så dom hade fixat ett hotell till mig., och jag skulle tydligen fråga efter nån som hette Connie. Sagt och gjort, jag hoppade på en hotellbuss (utanför flygplatsen finns de bussar där de står olika hotellnamn så tar dom en dit) som de stod "holiday inn" på, så jag åkte dit och frågade efter Connie, men där fanns ingen Connie, så jag ringde EF igen, och tydligen var jag på fel holiday inn. Men så fick jag killen i reception och gå ut och köra mig till de andra holiday inn. Väl där mötte jag Connie, som var supersnäll, btw, och fick ett rum som jag delade med en tjej från Österrike, de var tydligen en svensk kille där också men honom hann jag inte träffa. Jag kom dit ungefär tolv på natten (chicago-tid) Och Connie skulle hämta upp mig vid 4 på natten, så jag och österriken började sova, och så knackade de på dörren och kom en till tjej från österrike. Sen sov vi och jag vaknade av att en av dom gick upp och duschade, halv 4 på natten! när dom inte skulle åka förens typ 6, ajaa, sen åkte jag med Connie ut till flygplatsen och skulle checka in mig på en American Airlines, men de va jättecomplicerat. Kön va skitlång så vi pratade oss in i första klass kön som bara va typ 2 personer in! hah! Sen fick jag en biljett och fick springa till flyget. Minsta flygplanet eveeer! De va typ 1 stol gång 2 stolar. Anyway de tog typ en timme, sen landade jag i Cedar Rapids, där möttes jag av min Värdfamilj med styltar, blommor och balonger, och även min IEC Becky. Sen skulle vi hämta min väska, men de visade sig att den va kvar i Chicago. Så vi fyllde i en lapp och åkte. Sen skulle Becca(min värdsyster) till nån datagrej och så skulle jag följa med, de såg ut som ett lan typ med 120 pers. men jag va så trött så värdpappan fick komma och hämta mig och köra hem mig. Sen sov jag lite och läste lite hela eftermiddagen. Sen när becka kom hem åkte vi runt lite i hennes bil och kollade på stan, kollade även på hennes yearbook. Sen skulle vi äta middag, pizza med tacos på, de är tydligen väldigt populärt här. Sen läste jag igenom ett papper dom hade fått om hur svenskar var, där stod de att vi spelade hockey och älskaaade "potato dumplings" (=kroppkakor) "cabbage rolls" (=kåldolmar) och "herring" (=sill) hahah
Sen ringde flygbolaget och vi åkte till flygplatsen och hämtade min älskade väska, sen åkte vi hem, packade upp och sov. Vaknade nu vid typ 8 (amerikansk tid) Men Becca är inte hemma så jag har inget att göra :(

ÄLSKAR ER. SAKNAR ER.

PUSSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0